Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכנות אחרונות לברית – מה חשוב להכין לאירוע ברית או בריתה

אירוע ברית מילה או בריתה הוא תמיד מרגש. מבחינה מעשית, ארגון אירוע שכזה אינו דבר פשוט. יש למצוא מקום מתאים לקיים את האירוע, חיפוש שלא פשוט בפרק הזמן הקצר שעומד לתכנון האירוע (גם אם מומלץ לבצע את החיפושים עוד במהלך ההריון). נדרשת פנייה לספקים שונים, דוגמת מוהל במקרה בו מדובר בברית מילה, חברת קייטרינג, צלמים, ספקי אטרקציות וכן קישוטים למסיבה כגון בלוני בועה וכן הלאה. 

חשיבות מכרעת בהכנות האחרונות לברית צריכים לקבל מגוון מוצרים לאם ולתינוק. אז מהם המוצרים ההכרחיים שכדאי לקחת לאירוע? וממה אפשר להימנע?

אוכל, קדימה אוכל

אי אפשר לצפות, כמובן, שהתינוק או התינוקת יאכלו מהמנות שיוגשו באירוע. המשמעות היא פשוטה: על האם לדאוג לצרכים הקולינריים של התינוק. אם התינוק ניזון מהנקה, רצוי להניק אותו כשעה לפני האירוע, ובמהלך האירוע בהתאם לצורך. אם תזונת התינוק מתבססת על תמ"ל, הקפידו להכין מראש את המנות ולהגיע עם מחלק מנות. כמובן שבקבוק הוא פריט חובה נוסף במקרה בו התינוק לא אוכל את החלב ישירות מהשדיים.

בנוגע להנקה – מומלץ לבדוק את התנאים במקום בו ייערך האירוע, ולראות האם צפוי להיות חדר צדדי להנקה. אם לא, הצטיידות בכיסוי הנקה היא מובנת מאליה.

היגיינה וניקיון

תינוקות הם בשלבים המוקדמים מאוד של חייהם במהלך הברית, ולכן אפשר לסמוך עליהם שיוכלו להתלכלך כהוגן. התפקיד שלך הוא להיערך לכך מבעוד מועד עם מגוון מוצרים לאם ולתינוק. הגיעי לברית עם לפחות שלושה חיתולי בד (טטרה) ושלושה-ארבעה טיטולים. מגבונים בכמות מספקת הם הכרחיים אף הם, ולא קשה להבין מדוע.

אם מדובר בברית מילה, יש צורך להכין מראש מגוון מוצרים לאם ולתינוק על מנת לסייע לו להתגבר על הטרואמה הגופנית הלא פשוטה שהוא עבר. משחות אלחוש מקומיות, קרם בפנטן פלוס לחיטוי ולריפוי הפצע, אלכוהול לחיטוי הידיים וסירופ משכך כאבים (למשל טיפטיפות נובימול) הם כמה מוצרים הכרחיים. 

בגדים לאירוע הראשון של הבייבי שלכם

חשוב להשקיע מראש מחשבה ומאמצים בבחירת הבגדים, הן לאם והן לתינוק או לתינוקת. עבורך, המטרה בדרך כלל היא למצוא ביגוד שיהיה נוח מצד אחד ומחמיא מהצד האחר. סביר מאוד להניח שבמועד בו מתקיים אירוע הברית, עדיין לא תחזרי למשקל הגוף ה"רגיל" מלפני הלידה. זה בסדר גמור, ואפילו טבעי, אבל עדיין אפשר להיעזר בביגוד המטשטש את הבטן שעדיין גדולה ממדיה הטבעיים: שמלות, חולצות מעטפת או מחטב יכולים לעשות יופי של עבודה. ניתן ולעיתים אף מומלץ לבחור בלבוש שידגיש את האיברים בגוף שלא עברו שינוי משמעותי במהלך ההריון, דוגמת הבלטה של הרגליים באמצעות שמלה.

ומה עם התינוק או התינוקת? אין צל של ספק שתרצי לספק להם מראה חגיגי, כיאה לאירוע מכובד ומרגש כל כך. אולם אסור להתעלם מפרמטר הנוחות. גם כך החוויה עבור התינוק עלולה להיות מעט מלחיצה ובלתי נוחה – הוא נמצא במקום שאינו מכיר, מול אנשים רבים שהוא פוגש לראשונה, בסיטואציה רועשת השונה מהסביבה האינטימית אליה נולד. ביגוד אלגנטי אבל נוח יכול לעשות את העבודה. את יכולה לבחור בפריטי לבוש רשמיים לחלקים הראשונים והטקסיים של האירוע, ולהחליף אותם עם הזמן לביגוד נוח ופשוט יותר.

הצדדים הדתיים של האירוע

אירוע ברית, ובעיקר כמובן ברית מילה, מתבצעים לרוב על פי המסורת היהודית. ככאלה, עליכן להיערך לקראתם עם הציוד הדרוש. רצוי להכין מבעוד מועד מספר כיפות עבור האב, הסנדק ומי שיקבל את המשימה של הגשת הילד. 

פריט חשוב נוסף הוא טליתות, המיועדות בעיקר לסנדק ולאב. עבור הקידוש נדרש מיץ תירוש, בעוד שלצורך ברית המילה עצמה יש להצטייד בכרית. ניתן למצוא כריות ייעודיות לברית מילה, אולם בחלק גדול מהמקרים גם כרית רגילה יכולה לעבוד.

שתף עם חברים